Ayla-B

Kolleksjonen til Ayla B skal bidra til kvinners suksess fordi klærne gir en profesjonell attityde og verken krøller, falmer eller veier for mye. Vi har benyttet smarte tekstiler som er fremtidens stoffer. De er fremstilt så bærekraftig som mulig med tanke på spillvann og fargeprosess. Kolleksjonen til Ayla B er klær av god kvalitet og 100 % ull som holder form og fasong og som kan velges i mange ulike farger. Og vi satser på varighet, at klærne er klassiske, tidløse og kan brukes flere sesonger.

Smarte tekstiler

Stoffene som er brukt til Ayla B er noe helt for seg selv. Vi har valgt å benytte smarte tekstiler i rene naturmaterialer. For å fremstille smarte tekstiler er det benyttet en rekke nye og moderne teknologier. Derfor kalles disse stoffene også for smarte tekstiler og fremtidens tekstiler. Les gjerne mer om hvorfor vi valgte dem og hva smarte tekstiler er. Smarte tekstiler.

Kolleksjonen skal bestå av basisplagg, som blazer, trenchcoat, bukse, skjørt, kjoler og bluse. Det er opp til våre kunder hvordan de vil style klærne ut fra anledning, sesong, individualitet, mote og humør.

Med våre klær, vil karrierekvinnen se korrekt ut uansett hvor hun befinner seg i verden.  Klærne vil fungere overalt og i mange ulike sammenhenger, alt fra jobbturer, møter, konferanser, seminarer, intervjuer, work-shops, salg osv.

Det er enkelt å finne en blazer. De finnes på mange ulike nettsider og butikker. Det er litt vanskeligere å finne en blazer med tilhørende skjørt og enda vanskeligere å få blazer, skjørt, kjole, bukse og trenchcoat i samme stil, farge og kvalitet. Og det er disse plaggene karrierekvinner trenger.

Fordelen med våre klær;

  • Utsøkt kvalitet og stoffer i ren ull, silke eller fineste viskose
  • Fantastiske fargemuligheter for personlighet og variasjon
  • Alltid noe å ha på seg til alle anledninger
  • Flere kombinasjoner med færre klær.
  • Enkelt å pakke lett.
  • Enkelt å finne tilbehør som bluser, sko, vesker og smykker for å stæsje antrekket opp eller ned, når grunnplaggene er på plass
  • Trygg og profesjonell attityde
  • Alltid et riktig image som gir individualitet, selvtillit og feminin kraft

Siden klærne er enkle og klassiske, vil kvinnen alltid være kledd for business. Det vil bli vanskelig å kritisere henne for påkledningen. Kolleksjonen til Ayla B understreker både selvtillit og femininitet uten å ta oppmerksomheten bort fra det hun sier. Klærne er riktige, uten å provosere og hun ser velkledt ut, uten at det virker som om hun har anstrengt seg. Karrierekvinner må selge seg selv. Når de holder et foredrag eller kommer med et innlegg på et møte, selger de argumentene både ved ordene de bruker og hvordan de fremstår. Klær og farger bidrar til å nøytralisere, forsterke eller myke opp inntrykket folk sitter igjen med.

Drømmekunder er karrierekvinner

Det knyttes mange assosiasjoner til begrepet karrierekvinner og det er mulig at ikke alle disse er like flatterende. 
Det er fremdeles de som tenker at en kvinne som satser på sin egen karriere også prioriterer den foran familie og fritid. Hun beskrives gjerne som ugift, barnløs og etterhvert ulykkelig med alle pengene sine.

Vi er stolte av begrepet karrierekvinne og legger helt andre meninger i ordet. Kvinner som satser på egne karrierer vil gjerne anerkjennes for kunnskapen og erfaringen de har jobbet hardt for å få. Dette er kvinner som legger mye energi i å gjøre en god jobb. De vil spille en forskjell i bedriften og i egne liv. Derfor vil en karrierekvinne satse på kunnskap og videre læring. Hun vil jobbe strategisk mot tydelige karrieremål og hun vil ta godt vare på seg selv, sin helse og menneskene rundt henne. Ikke minst vil hun forsterke sitt image med klær fra Ayla B. Begrepet karrieremenn benyttes sjelden, derfor skal vi kvinner være stolte av karrierekvinnebegrepet. Vi er heldige, siden karriere og kvinne i ett ord er en forutsigelse om fremtiden, om våre muligheter, om vår styrke og vår selvstendighet.

Den karrierebevisste kvinne og alle som vil se ut som henne

Kvinner er blitt komfortable i lederrollene sine, og er stolte av den kvinnelige touchen de bidrar med. Dette gir seg uttrykk i bruk av mer farger og et mer feminint snitt. Tidligere innebar såkalt «power dressing» gjerne ganske maskuline drakter i konservative farger. Måten karrièrekvinner i Norge kler seg på for å utstråle innflytelse, har gjennomgått stor forvandling. Mange norske kvinner er inspirert av en enklere men også tøffere og mer feminin stil.

«Jeg er opptatt av å se ordentlig og profesjonell ut, men trenger ikke lenger å kle meg som om som om jeg var en mann på 60, slik det tidligere var for advokater,» er omkvedet.

Selvfølgelig skal de ikke det. Like lite som karrièrekvinner trenger å etterligne menns utøvelse av makt og ledelse, når de kommer i posisjon. Det er vel lite som er mindre attraktivt og interessant enn en kvinnelig leder som som er en blåkopi av en mannlig leder både i klesstil og væremåte. 
Med klærne til Ayla B vil kvinner så absolutt se ut som noe helt annet, uten å miste autoritet og kraft.

Klærne våre skal bidra til en enklere hverdag for den aktive karrierekvinnen som vil se profesjonell ut og som ikke alltid har all verdens tid til å tråle nettbutikker for å finne et antrekk som passer situasjon, individualitet, humør og i kofferten

Kvinner i alle aldre og som skal på jobbintervju:

Ayla B sin kleskolleksjon er klær for de som kalles inn til intervju, klær de kan bruke når de lager egne videoer av seg selv når de er jobbsøkere, som de har på seg når de bruker bilder av seg selv på jobbsøkeblogger, legger ut på facebook når de er i jobbsøkeprosesser osv. Derfor er også målgruppen fra 25 år og oppover.

Siden klærne er tidløse og klassiske og kan styles på mange ulike måter, kan de enkelt tilpasses de ulike bedriftene der kvinnene søker jobb og skal til intervju hos. Dvs. at de fem basisplaggene, kan brukes i en rekke ulike bedrifter. På siden vår, vil vi gi tips om hvordan kvinnene kan gå frem for å «treffe» bedriftens kleskode før de møter til intervju eller til sin første dag i ny jobb. Og våre silekbluser er prikken over i-en og viser at påkledningen er gjennomført av kvalitetsbevisste kvinner.

Unge kvinner som jobber aktivt med å få jobben de ønsker seg.

Det er spesielt viktig for denne gruppen av kvinner å kle seg profesjonelt, selv for de unge kvinnene som er begynt på karrieren. Kolleksjonen til Ayla B skal føre til at de fremstår som kvinner med suksess, lenge før de egentlig er kvinner med suksess. For suksess handler også om klær, kroppsspråk, image, selvtillit og attityde. Vår kleslinje, skal appellere til de som vil opp og frem og som skjønner at dette handler vel så mye om hvordan andre oppfatter dem som om hva de så langt faktisk har oppnådd. Det er et uttrykk som sier at du ikke skal kle deg til den jobben du har, men den du ønsker å få. Hvis man er ambisiøs og ønsker seg et bestemt sted på karrièrestigen vil klær spiller inn enten vi vil det heller ikke.

Og kvinner dømmes hardere enn menn. Det forlanges mer av oss enn av mange menn. Og er vi i fokus, trekkes oppmerksomheten hurtig mot hvordan vi ser ut, hva vi har på oss og hvordan vi fremstår i verden.